Gillar du att bygga långsiktiga kundrelationer och har ett genuint IT-intresse? Då är detta jobb för dig!

Nu stärker vi upp våra supportteam med en supporttekniker med placering i Göteborg. Här får du möjlighet att arbeta i nära samarbete med såväl kunder som ett tight gäng kollegor samtidigt som du breddar din kompetens inom IT och telefoni.

Om tjänsten

Vi söker dig som brinner för IT och älskar att ge att ge bra service till vår Helpdesk. Du blir en del av vårt supportteam som hjälper våra kunder med alla deras IT. Som Helpdesk tekniker sitter du inhouse och jobbar mot en rad olika företagskunder. Karaktären av olika ärenden och arbetsuppgifter kan vara väldigt varierande men tempot är alltid högt och stimulerande. I arbetet ingår arbete så väl klienter som i Office 365, Google Workspace och AD Hantering på servrar.

  • Användarsuppport
  • Administration av Office 365
  • AD hantering
  • Klientsupport

Egenskaper vi värdesätter hos dig

Viktigast av allt är att du tycker om att arbeta med människor och är genuint intresserad av teknik och har stor hunger för att lära dig nya saker. Arbetet passar dig som tycker att det är roligt med problemlösning. Du har hög servicekänsla och ett gediget intresse av IT. Du är social och trivs i en roll som kräver mycket kundkontakt. Du motiveras av att hjälpa användare och har lätt för att samarbeta. Som person är du social och gillar att arbeta i grupp.

Din Bakgrund och erfarenhet

  • Bred allmän IT-kunskap
  • Minst 1-2 års erfarenhet av Användarsupport
  • Vana att jobba mot flera många olika kunder
  • Erfarenhet av Office 365 och Exchange administration
  • Erfarenhet Windows plattformen på Server och klientsidan
  • Erfarenhet av nätverk och brandväggar är plus men inget krav
  • Mac & Linux kunskaper är ett stort plus men inget krav
  • Du kommunicerar obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska
  • Körkort är ett plus men inget krav.

Erfarenhet:

  • Office 365: 1 år (Obligatoriskt)
  • Linux: 1 år (Meriterande)
  • IT-Support i en helpdesk: 1 år (Obligatoriskt)
  • Brandväggskonfigurering: 1 år (Meriterande)
  • Liknande arbetsuppgifter: 1 år (Obligatoriskt)

Språk:

  • Svenska och Engelska (Obligatoriskt)

Om InfraCom

InfraCom är en del av InfraCom Group och har sedan starten 2000 haft en stabil tillväxt. 2018 börsnoterades gruppen och nu befinner vi oss i en expansiv fas. Vi hjälper tusentals företag att dra nytta av IT på bästa sätt i verksamheten. Med smarta moderna tjänster, samverkan och support ligger vårt intresse i att utveckla kundens digitala resa med IT som en viktig del. Vi är ett dynamiskt, växande och nytänkande företag med snabb utvecklingstakt och korta beslutsvägar.

Hos oss får du ett varierat arbete med såväl stora som små kunder. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig som tekniker möjlighet att utveckla dina kunskaper inom många olika IT områden.

Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Kontakt: Susanne Sävenholt, susanne.savenholt@infracom.se

Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag då vi gör ett löpande urval. Du ansöker genom att maila CV till susanne.savenholt@infracom.se